18. studenoga 2017

Full suspension karbonska XC raketa kojoj do naljepnica S-Works nedostaje samo još malo “bling blinga” i karbona. I dvije do tri tisuće eura kod cijene.

Bicikl: Specialized Epic (2018), veličina L

Karakteristike

Full suspension 29-inčni bicikl s karbonskim okvirom i klackalicom – od sada svi karbonski Epici imaju i karbonsku klackalicu, kojom su se do sada mogli pohvaliti samo S-Works i Pro. 100 mm hoda naprijed i iza. Namijenjen prvenstveno za maratone, etapne utrke i slično. Ne nazivamo ga više FSR, jer ta tehnologija po novom ne postoji više na biciklu.

Romantičan odnos

Hej, crn je 😀 Da o sjajnoj disko grafici i 29-inčnim kotačima ni ne govorim. A i skoro sam ide uzbrdo i to bez struje … Super znači. Očito, ako sam od svega što je bilo na raspolaganju za test, zgrabio bicikl za maraton.

Prilika za furanje

Jesenski testni dani Specializeda, već drugu godinu u Danama kod Sežane. Probni krug na Sedovniku, kojeg smo mi okupirali u petak, prije vikend testa za državljane, bio je super.

Dojmovi

–  Zgrabio sam Large veličinu, što je uz dugu lulicu i mojih 179 cm maksimum. Uz (ne-podesivu) cijev sjedala, to znači da se jedva popnem na bicikl.
– Na početku sam ga gledao kao full suspension bicikl za mrzitelje full suspensiona. Takav je bio zadnji Epic, kojeg sam vozio prije nekoliko godina. Uvijek tvrd i spreman na sprint. Zatim mi je Bobi (na vrhu) pokazao, da imam na “mozgu” još jednu postavku, koja to može promijeniti. Brain, bit Specove amortizacije, je za zadnji amortizer sad u verziji 2.0 smješten iza zadnje osovine, dok s gumbom podešavamo mekoću. Pravilnim podešenjem sag-a na moju težinu, je to značilo da sam s otvorenom postavkom dobio poprilično udoban bicikl. Vidi ti njega … Zašto bi netko uopće vozio zatvoren? Za vrijeme vožnje nemate šta prčkati po tome, jer nije pri ruci. Jednostavno pronađete svoje postavke i to je to.
– Oprema je odlična, iako ne skroz “bling bling”, to su sačuvali za S-Works. Tu imamo karbonske kotače, pogon X01 Eagle, kočnice SRAM Level TLM, aluminijski volan i lulicu…
– Ne bi me iznenadilo, da Spec’ predstavi sjedalo, koje bi se pritiskom na gumb nagnulo samo iza, bez da se spusti. Haha, to stvarno ne bi bilo loše 🙂
– Kao što smo već gore spomenuli: došli su do zaključka da od pivota (patent FSR) nema prave koristi, i izbacili ga, odnosno nadomjestili savijanjem karbonske klackalice. Da ne spominjem da je taj patent zastario…
– Uzbrdo Epic ide odlično, koliko XC “fully” uopće može ići. S veseljem sam dao sve od sebe i zamišljao da sam na utrci. Kako bi tek bilo sa S-Works?
– S otvorenim Brainom je bicikl postao prikladniji za spust. Da je još imao i kraću lulicu, možda bi se i zabavljao na putu dolje. A i prednji kotač s okruglom brzom gumom mi je dosta puta proklizao.
– Full suspension s mogućnošću pričvrščivanja dva nosača bidona, i to na normalnim mjestima. Wow.
– Da, ako bi “morao” recimo na etapnu utrku 4 Islands, ozbiljno bi razmišljao o Epicu. S kraćom lulicom, i možda čak podesivom cijevi sjedala …

Na živce

Vjerojatno nekome stvarno treba duža lulica, meni osobno bi više pasala kraća. I malo veće stranske ‘štofleke’ na prednjoj gumi.

Za koga

Za vikend natjecatelja. Verzija Pro je uvrh glave. Nakon što krene redovito osvajati drugo i treće mjesto i nedostaje mu mrvicu do prvog mjesta, onda može početi razmišljati o S-Worksu. Štedjeti za njega bi morao započeti ranije.

Cijena 6.699 €

Verzije od modela Epic Comp s aluminijskim okvirom M5 za 2.999 € do S-Works Epica XTR Di2 za 9.999 €, plus verzije za biciklistice. Možda okvir S-Works za 5.299?

Drobionu je omogućio Specialized Adria.

Više o biciklu na www.specialized.com

Prati nas