Organizatori MTB maraton natjecanja i događaja sve češće u kategorije uvrštavaju i e-MTB. Prošli vikend je s Vugrinšćaka startalo 14 e-natjecatelja, što je, koliko znamo, do sada najveća e-MTB (rekreativna) utrka u nas
Prvo izdanje službenog rekreativnog maratona Occupy Samobor u nedjelju je uspješno održano u organizaciji BBK Krpelj. S livade pokraj gradskog bazena na Vugrinšćaku startalo je tristotinjak natjecatelj(ic)a kojima su organizatori ponudili tri dionice različite duljine: 60 km, 40 km i 20 km. Posebna kategorija bila je e-MTB, a startalo je 14 natjecatelja, za što vjerujemo da je najmasovnija službena e-utrka dosad održana u Hrvatskoj.
e-MTB kategorija krenula je na nož od samoga starta, no neki su zbog toga ostali bez “juhe” u završnoj fazi utrke te poprilično zaostali za najbržima. Na slici u prvom planu je Marko Švenda – peti u e-MTB kategoriji nije imao tih problema (foto organizator)
Samoborska e-MTB utrka protekla je u znaku Husqvarne koja je u utrci s 14 natjecatelja imala četiri bicikla: Modele Light Cross 7, Mountain Cross 5 i 6 te Hard Cross 8. Modeli Light Cross i Hard Cross imaju suspenziju samo naprijed, a Mountain Cross je bicikl s punom suspenzijom. Po prvi puta na jednoj je utrci startao i Greyp G6
Demo model Superior eXF 939 prije utrke je prošao cca. 1600 km u godinu dana, pa ga je trebalo provjeriti i podesiti…
Kako ne bi ispalo da samo teoretiziramo ili prenosimo tuđe riječi, ovaj puta smo i sami sudjelovali u utrci. Vaš reporter odlučio je zajahati prošlogodišnji Superior eXF 939 (demo model u ponudi je Ciklo centra po cijeni od 19.890 kn za gotovinu) čija je prednost u odnosu na konkurenciju to što je relativno lagan, svega 21,5 kg, no nedostatak je u slabijem kapacitetu baterije od cca. 500 watt sati.
Znamo li da Greyp G6 ima kapacitet od cca. 700 Wh, a Husqvarnini modeli imaju nekih 630 Wh, bilo je jasno da će Superior kraće raditi pod jednakim opterećenjem.
… jedan od koraka koji često zaboravljamo jest provjera i učvršćivanje vijaka koji drže motor na okviru…
… potrebno je provjeriti i lanac, a ovome je preostalo još par stotina km života…
I ovdje dolazimo do poante: Naime ukoliko se mislili da je lakše voziti utrku na e-bajku, prevarili ste se. Nije uopće lagano. U e-utrci izuzetno je važna taktika, drugim riječima štedljiva vožnja i balansiranje vlastite snage sa snagom e-motora. Kako iz prijašnjih iskustava znam da baterija od 500 Wh može podržati do nekih 35 km sportske vožnje, morao sam se prilagoditi stazi duljine 40 km, s cca. 1400 vertikalnih metara penjanja.
Važno je bilo voziti u režimima Eco ili Trail (motor Shimano STEPS E8000), a u nekim dijelovima staze, na spustovima i kada je podloga išla „niz nogu“, potpuno isključiti motor i tako maksimalno štedjeti dragocjenu energiju. U svakom slučaju, najjači režim rada Boost sam u potpunosti izbjegao.
… jedini način za provjeru kočionih pločica jest izvaditi ih i dobro pogledati…
… pritisak zraka u suspenzijskoj vilici potrebno je prilagoditi težini vozača…
Još jedna zamka u koju možete lako upasti jest sama snaga motora koji na strmim i tehničkim usponima teži ka tome da vas izbaci iz sjedala. Ukoliko ne koristite snagu motora odmjereno, ne samo da će stražnji kotač stalno proklizavati, već će vas njegova snaga previše gurnuti prema naprijed (ili gore) i završiti ćete u nekoj rupi…
… a isto vrijedi i za stražnji amortizer
U svakom slučaju, naš Superior eXF 939 odlično je podnio sve što sam pred njega bacio, a posebno je dobro radio na spustovima. Geometrija i konstrukcija, u kombinaciji s vilicom i amortizerom iz RockShoxa (130 cm hoda) te punom Shimano XT grupom funkcioniraju besprijekorno te je Superior bez problema „prožvakao“ strme uspone, kamene spustove i blatne zamke.
Rezultati su ovdje.
Naslovna fotografija: Autor reportaže na jednom od zabavnih i tečnih žumberačkih spustova.
Foto: Organizator / mtb.hr
Pročitaj i:
Drobiona: Superior eXF 939 je vrhunski fully, ali s e-motorom