10. srpnja 2019

Trek s modelom Remedy popunjava sredinu svoje MTB ponude ili opciju „jedan bicikl za sve“. Ovaj model u 2019. ulazi s naoko malim, ali zanimljivim novitetima

Model: Trek Remedy 9.8 2019, vel. XL, 650b

Trek s modelom Remedy popunjava sredinu svoje MTB ponude ili opciju „jedan bicikl za sve“. Ovaj model u 2019. ulazi s malim, ali zanimljivim novitetima. Najvidljivija je promjena na okviru, radi napretka u tehnologiji zadnjih amortizera „Full floater“ više nije potreban. Sada se amortizer umjesto na chainstay pričvršćuje na downtube. Promijenjeni su milimetri i kutovi u geometriji. Prednji amortizer je najbolje što je RockShox mogao isporučiti, a Bontrager potpisuje vrlo lagane karbonske kotače. Ali mnogima, velika promjena su ponuda boja i čisti, jednobojni dizajn.  

Značajke

Krenimo redom. Nakon četiri mjeseca i ne baš pohvalnih 400 km vožnje, ali raznolikim terenima, krajnje je vrijeme napisati prvi osvrt. Remedy se nalazi u sredini MTB ponude iz Treka i zapravo je skoro jedini (ne računajući e-bike modele, okvire u XS i S veličinama i plus modele (Roscoe)) u ponudi sa 27,5“ kotačima. Mnogi su mi rekli da zašto, 27,5“? Prilikom naručivanja nisam o tome razmišljao, ali tijekom vožnje sam razmislio. 29“… ima prednosti, ali i mane.

 

Ovaj model dolazi sa 2,6“ širokim gumama, što djeluje vrlo široko. Ali u kombinaciji sa 27,5“ čini odličnu kombinaciju, lakog, okretnog i zabavnog bicikla, a šira guma mu daje prianjanje i udobnost. To ga čini tom ‘sredinom’, bicikl nije natjecateljski, niti za maratone kao (TopFuel/FuelEX) niti enduro (Slash), ali može sve. Udoban i lagan za cijeli dan, čvrst i spreman za tehničke nizbrdice i veće skokove.

Naša nova akvziicija za drobljenje bajkova i opreme – Santo Tessari!

Tehnologije

O suspenziji i tehnologijama RE:Activ i TrueShaft ste već mogli čitati te ću o tome ukratko. Postavku Firm (zaključan) koristiti samo na asfaltu ili jako ravnom makadamu inače uvijek je bolje koristiti postavku Pedal (srednji) koju često koristim i na laganijim nizbrdicama ili stazama s puno bentova i malih skokova (Flow). Isto tako prilikom pedaliranja tehnologije odrađuju svoje, nema propadanja suspenzije te se snaga odlično prenosi na podlogu. Otvoreni položaj koristim kod dužih i zahtjevnijih nizbrdica. Te opet, razina trakcije i povjerenja koje ulijevaju suspenzije je nevjerojatna. Odvozio sam dva endura napamet, skoro bez treninga na stazama te me krajnji rezultat iznenadio. A to sam primijetio i na regularnim vožnjama. Iz daleka gdje zamislim da bi želio proći (kamen, korijen, panj…) samo usmjerim bicikl i on „pojede“ teren i ostaje miran. Toliko dobro da bez zadrške se mogu pustiti na zahtjevnije staze, što sam isprobao na dijelovima mariborske World cup i Red line staze.

 

Trekov kalkulator za suspenziju daje odlične postavke za start. Zamjerku ću dati ručici za odabir tvrdoće zadnjeg amortizera. U vožnji ponekad nesvjesno okrenem i kotačić za povrat koji se nalazi odmah ispod nje. RockShox Lyrik RCT3, DebonAir, Charger 2 sa svim tehnologijama i 3 pozicije Firm, Pedal i Open zaslužuju samo riječi pohvale. Drago mi je što je Trek odabrao opremiti bicikl odličnim suspenzijama i kotačima, malo na uštrb pogonskog dijela i kočnica. Pogonski dio je Sram GX Eagle 12. Malo sam skeptično gledao u prvi lančanik s 50 zubaca, ali nakon par sati pedaliranja dobro dođe na strmim uzbrdicama. Kočnice su SRAM Guide RS s četiri klipa. Malo mi je trebalo da se naviknem na njih zbog dužeg i mekanijeg hoda ručice, ali rade. Za agresivnu vožnju u bike parku nisu, ali za svoju namjenu na cjelodnevnim turama, sasvim u redu.

Dojam

Na biciklu sam promijenio gume, montirao sam Continental Kaiser 2.4 Projekt ProTection Apex. Namijenjene su za spust (downhill), cca. 100g su teže po jednoj gumi u odnosu na serijske Bontrager XR4, a u zadnji kotač sam ubacio unutarnju zaštitu Marsh Guard FCT (plus 100g). Sa svim tim „utezima“ bicikl je odličan za pedaliranje što sam isprobao šumskim penjanjem na vrh Slavonije 984m (da, Slavonija nije svugdje ravna), te vožnjama po Psunju, Papuku, Moslavačkoj gori, Sljemenu. Bio sam zabrinut kako će se bicikl propinjati prilikom uspona, jer prošli Remedy 9 RSL iz 2017. koji sam posjedovao imao je prednju suspenziju s promjenjivim hodom 130-160 mm. Kada bi ju spustio skoro sam ga „pretvarao“ u Fuel EX.

Sitna izmjena u geometriji – kutu cijevi sjedala (seat tube) koji je povećan na 68° – omogućena je preraspodjela težišta na prednji kraj prilikom penjanja, te smanjenju propinjanja prilikom strmih uspona. Radi toga, mnogi kada sjednu zapitaju se, je li to stvarno XL bicikl, da nema većeg? Jer kada se sjedne sa sjedalo volan je relativno blizu što pridonosi i opuštenom uspravnom položaju tokom pedaliranja. Ukratko možemo reći da je gore kraći, a dolje duži ?

Dolje, jer za vožnju je bitna dužina između pogona i volana (reach) koji je narastao za 1 do 2mm. Jer MTB bicikl se na tehničkom terenu većinom vozi na nogama. Tada je dovoljno dugačak i ispružen zbog kuta vilice od 65,5° što omogućava mirno, a brzo spuštanje i savladavanje prepreka, kompresija. Uz sve to nije predugačak za savladavanje kratkih zavoja. Opet, našli su optimalnu sredinu.

Volan od 780mm, također u karbonu proizvodi također Bontrager, kao i cijev sjedala promjenjivog hoda (dropper post) koja može čak 150mm mijenjati visinu sjedala u veličinama rama 19,5“ i 21,5“.

Za zaštitu pogonskog lančanika opet sam odabrao Osječku firmu Shovel te ju upario s njihovim ovalnim lančanikom. Prvi put vozim ovalni te osjeća se razlika. Kao da mi da dodatni moment pri pedaliranju, najviše se osjeti na uzbrdicama.

Na kraju…

Sve u svemu, drago mi da sam opet odabrao Remedy, tim više karbonsku verziju. Teško je reći koliko je bolji, krući, udobniji… od aluminijskog, ali u kombinaciji sa karbonskim kotačima osjeti se razlika. Najveću razliku sam osjetio na izlascima iz zavoja te vožnji tehničkom terenu. Kada lakoća i krutost rame dolaze do izražaja. Te naravno, jako lagani kotači (cca 1550g) koji pedaliranje uveliko olakšavaju. Mnogi priznati MTB magazini su Remedyu dali odlične ocjene, tako da mu je nepotrebno dodatno davati superlative. Treba samo voziti, a osmjeh će sam stići na vaše lice.

Cijena 37.499.99 kn

Osim opisanog modela Remedy 9.8 Trek nudi i cjenovno povoljniji model Remedy 8 (alu okvir i vilica RockSow Lyrik, za 2999 eura), ali i skuplji model Remedy 9.9 (Fox vilica i Rock Shox ublaživač, za 6999 eura). Cjenovno najpovoljniji je model Remedy 7 (alu okvir i vilica RockSox Yari, za 2499 eura).

Više detalja o Trekovim MTB modelima pogledaj na web odredištu Rog Joma


Foto: S. Tessari

Prati nas