Crni vranac crvenog sjaja, osma generacija Specializedovog modela Enduro u verziji iznad koje se u hijerarhji kočoperi tek izuzetno skupi S-Works. Je li dovoljno prijateljski nastrojen i vozljiv svima? Hoćemo li ga znati koristiti?
Model: Specialized Enduro Expert (2020), veličina S3
Značajke
Nova generacija (osma!) već legendarnog Specializedovog mini spustaša, koji je svoje ime dao novom žanru furanja i utrka. Karbonski okvir i klackalica, a u slučaju modela Expert još i karbonski obruči, te po 170 mm hoda sprijeda i straga. “Super enduro” ili što već, ali ionako sam uvijek volio sve što je naopako.
Romantični odnos
Ipak je to Specialized. Jedan od velikana. U svakom slučaju, privlačna mi je ovakva crna mrcina s crvenim sjajem i linijama.
Prilika za furanje
Domaći (slovenski) Šumbaland 2 postao je standardna testna staza Džojrajda (Drobione). Ali i MTB trail centar Kočevje skroz od vrha, iz Zmajevog gnijezda. I još puno toga.
Utisci
Započnimo s onim što sam ranije spomenuo u “romantičnoj vezi”: bicikl mi izgleda prilično dobro. Već zbog boje, ali i zbog „držanja“, čistih linija s niskom gornjom cijevi.
Zbogom X-Wingu, koji je predstavljen 2010. godine, dizajn novog Endura je potpuno nov. Pa, zapravo, više je sličan ostalim biciklima, ali u tome nema ništa loše.
Klackalica je još uvijek FSR, samo s drugačije postavljenim amortizerom.
Budući kako mislim da bi većina današnjih vlasnika enduro bicikala trebali posjedovati i trail bicikle kojima je lakše upravljati i bolje se penju (osim ako netko ne želi bicikl koristiti na enduro utrkama i parkovima), pitao sam vozi li ovaj bicikl “normalno” za “normalnog” korisnika. Novi Enduro djeluje još više upravljivim od starog, zahvaljujući geometriji i hodu pruža ti enduraško samopouzdanje, koje ne moraš svaki put iskoristiti. Dakle, odgovor je: uvjetno.
Da, stražnji dio djeluje sjajno, i brzo sam ga prilagodio. I zarežao je. Prema gore ide više nego solidno za bicikl ovih dimenzija, a prema dolje vrlo suvereno, čak i živo iz zavoja, mislim da živahnije nego što se sjećam kod starog endura.
S obzirom na to da sam bio dobar dio sezone proveo na silnglespeedu bez suspenzije morao sam se malo naviknuti. Ali s obzirom na to da me pri dnu prvog spuštanja ometao samo upravljač širok 80 cm, ovaj bicikl zaista nije teško prilagoditi. Nije niti neugodno krut.
Bicikl je odlično opremljen ovjesom Fox Float Performance, karbonskim obručima Roval, pogonom Sram X.0/GX Eagle, kočnicama Guide Code RSC s četiri klipa. .. Već neko vrijeme nisam pod sobom imao gume Specialized Butcher. I teleskopski držač sjedala X-Fusion Manic. Sve super.
Još uvijek ne koristim SWAT pohranu u okviru ispod nosača bidona, a druga SWAT rupa u cijevi upravljača s mini alatom odmah mi se svidjela.
Boja me zaista fascinirala. Crna, koja to nije. Crna s crvenim sjajem. Što je više sunca, više je crveno. Poput svile unutar mog omiljenog šešira.
Aktualni Stumpjumper je sjajan, ali… možete li ga učiniti nečim poput Endura? Spec’ Enduro 2020 jedan je od najboljih (najzabavnijih + najbržih) bicikala na kojima sam sjedio. Već mi nedostaje.
Na jetrica
Pucketanje, plač i cviljenje negdje u okviru. Najradije bih ga na usponu bio bacio u jarak. Zbog toga smo demontirali sve linkove, nosači su bili suhi. Bicikl je nakon podmazivanja bio tih.
Pa, zapravo nije ludo jeftin, ali paket Expert upravo je takav, skupa s karbonskim kotačima.
Za koga
Za ljubitelja brutalnih tura, korisnika parkova, enduro trkača. Nadprosječni osobni dohodak ili možda nedavna prodaja privatne šume nije na odmet.
Cijena 6.999 €
Za model Elite ćeš izbrojati soma manje, za Comp dva manje, oba su s Rock Shox ovjesom. No ako se radi o pristupu “cijena – sitnica”, možeš se popeti na S-Worksa za 11.000.
Drobionu je omogućio Specialized.
Saznaj više o biciklu na www.specialized.com
Pročitaj i
Predstavljamo: Specialized Enduro 2020