4. prosinca 2018

Aluminijski enduro model za svakoga? Cijena iznosi tek nešto ispod četiri tisuće eura, ima više nego dovoljno hoda sprijeda i straga, odlično riješenu stražnju suspenziju i pogođenu geometriju

Model: Scott Ransom 720 (2019), vel. M

Značajke

Nakon više godina uskrsnuo je model Ransom. Sami prosudite koliko je manjka o u Scottovoj paleti. Bicikl s punom suspenzijom za enduro i druge avanture, 170 mm hoda naprijed i straga. Inačica koju smo testirali temelji se na aluminijskom okviru i 27,5-palčnanim obručima. Možda već znaš da brojka 9 u nazivu modela znači 29-palčane kotače, a oznake 10 ili 00 u sufiksu označavaju karbonski okvir.

Romantični međuodnos

Scott mi do ovoga modela nije predstavljao marku zbog koje će mi podivljati hormoni. No svi smo u školi i mali malo manje cool kolegicu ili kolegu koje ej trebalo bolje upoznati… A u razvoju staroga modela Genius sudjelovao je nekadašnji slovenski DH šampion Janez Grašič, pa me novi model podsjetio i na to.

Gdje smo se furali

Par lokalnih vožnji, jer konačno sam opet pronašao jednu kratku „referentnu“ stazu za testiranje bicikala. Odradio sam i dvije dalje ture, jednu s klubom Supersnurf, a drugu na Golovcu, s modelom 930 i svjetskom prvakinjom Nathalie Schneitter.

Utisci

Krenimo od “sitnica”. Mogu li još jednom pohvaliti kombinaciju Sramovog pogona i Shimanovih kočnica? Time sam malo ražalostio mehaničarskog gurua Matjaža iz Proloca. Kočnice su nove, model MT520 s četiri klipa, koje stvarno jako grizu.

Na ovom modelu prvi sam puta dobio priliku za rukovanje novom ručicom TwinLoc za upravljanje objema Foxovim amortizerima. Oblikovanje i korisnost donose veliki skok naprijed u odnosu na staru ručicu koja je bila smještena iznad upravljača i koju sam jednom usporedio s ručicom na kosilici.

S lijeve strane volana, na istom nosaču, se nalazi i ručica za upravljanje dropper cijevi sjedala Syncros. Pošto je TwinLoc smješten ispod volana, ova ručica morala je ostati pod pravim kutom u odnosu na volan. Ručice su smještene vrlo blizu jedna drugoj te sajla droppera mora biti dobro nategnuta kako ne bi dolazilo do problema.

I još jednom ću zahvaliti bogu na tome što smo prerasli prednje mjenjače, naime još i za tu ručicu doista više nema prostora. Osim toga ne želiš na volanu imati sedam kablova. Sada ih je tamo već šest i po dva su spojena zaštitnom spiralom što uvodi malo reda u kaos.

Rješenje donjeg nosača stražnjeg ublaživača nažalost djeluje kao skupljač blata, barem u slučaju ovog alu okvira. Gumeni dio koji je tamo najvjerojatnije montiran baš zato da smanji prostor za prikupljanje blata nije dostatan. No, očito ublaživač nisu mogli nikako drugačije pričvrstiti baš u tu točku.

Ovaj bicikl nije lagan. Nisam ga uspio objesiti na vagu, no Internet kaže kako njegova težina iznosi gotovo 15 kg, što je vjerojatno blizu istini. Karbonski modeli su naravno lakši. No težina ne ometa previše u vožnji.

Vožnja: Dobar je osjećaj pedaliranja na srednjem režimu amortizera (Trail), pa i kada se ide prema gore. Odlično za ovakav model. Štoviše, pedaliranje je odlično i pri sasvim otvorenim amortizerima. Inženjeri su ovdje očito otkrili neku tajnu.

Spust: Pri vožnji prema dolje geometrija i hod daju osjećaj samopouzdanja. Bicikl je zaigran i omogućava uživanje u vožnji, a pokatkad i spašava glavu u slučaju kakve gluposti. Zbog toga nije primjereno samo trkačima , oni će ionako odabrati neki od karbonskih modela. Ne kažem da je 720 spor, daleko od toga, ali nije niti sve u brziniKrenimo od “sitnica”. Mogu li još jednom pohvaliti kombinaciju Sramovog pogona i Shimanovih kočnica? Time sam malo ražalostio mehaničarskog gurua Matjaža iz Proloca. Kočnice su nove, model MT520 s četiri klipa, koje stvarno jako grizu.

Na ovom modelu prvi sam puta dobio priliku za rukovanje novom ručicom TwinLoc za upravljanje objema Foxovim amortizerima. Oblikovanje i korisnost donose veliki skok naprijed u odnosu na staru ručicu koja je bila smještena iznad upravljača i koju sam jednom usporedio s ručicom na kosilici.

S lijeve strane volana, na istom nosaču, se nalazi i ručica za upravljanje dropper cijevi sjedala Syncros. Pošto je TwinLoc smješten ispod volana, ova ručica morala je ostati pod pravim kutom u odnosu na volan. Ručice su smještene vrlo blizu jedna drugoj te sajla droppera mora biti dobro nategnuta kako ne bi dolazilo do problema.

I još jednom ću zahvaliti bogu na tome što smo prerasli prednje mjenjače, naime još i za tu ručicu doista više nema prostora. Osim toga ne želiš na volanu imati sedam kablova. Sada ih je tamo već šest i po dva su spojena zaštitnom spiralom što uvodi malo reda u kaos.

Rješenje donjeg nosača stražnjeg ublaživača nažalost djeluje kao skupljač blata, barem u slučaju ovog alu okvira. Gumeni dio koji je tamo najvjerojatnije montiran baš zato da smanji prostor za prikupljanje blata nije dostatan. No, očito ublaživač nisu mogli nikako drugačije pričvrstiti baš u tu točku.

Ovaj bicikl nije lagan. Nisam ga uspio objesiti na vagu, no Internet kaže kako njegova težina iznosi gotovo 15 kg, što je vjerojatno blizu istini. Karbonski modeli su naravno lakši. No težina ne ometa previše u vožnji.

Vožnja: Dobar je osjećaj pedaliranja na srednjem režimu amortizera (Trail), pa i kada se ide prema gore. Odlično za ovakav model. Štoviše, pedaliranje je odlično i pri sasvim otvorenim amortizerima. Inženjeri su ovdje očito otkrili neku tajnu.

Spust: Pri vožnji prema dolje geometrija i hod daju osjećaj samopouzdanja. Bicikl je zaigran i omogućava uživanje u vožnji, a pokatkad i spašava glavu u slučaju kakve gluposti. Zbog toga nije primjereno samo trkačima , oni će ionako odabrati neki od karbonskih modela. Ne kažem da je 720 spor, daleko od toga, ali nije niti sve u brzini.

Geometrija je izdužena i položena, ali ne ekstremno: Kut prednje cijevi iznosi 65 stupnjeva, odnosno još oko pola stupnja manje na spustu (za to se brine TwinLoc). Međuosovinski razmak pri ovoj veličini okvira iznosi 121,5 cm, doseg je 439/445 mm … U tim brojkama nastaje spomenuta zaigranost, u kombinaciji sa suspenzijom.


Scott Ransom 930

Kada sam vraćao model 720 nisam odolio iskušenju te sam skočio i na 930, koji se lijepo poklopio s m na mojoj jakni. Oba sam bicikla mogao usporediti na određenim spustovima te sam u zavojima primijetio prednost 27,5 palčanog modela. U slučaju 29 palčanog modela trebao sam se više potruditi kako bih zadržao brzinu na izlazu iz zavoja, no ipak bih njega izabrao za domaću uporabu. Jeftniji model 30 je naravno složen s malo više kompromisa, pa sam ostao rezerviran oko učinka vilice Rock Shox Yari i stražnjeg ublaživača X-Fusion Nude.

Obje inačice, 7 i 9, imaju montirane gume širine 2,6 palaca (Maxxis, a zanimljivo je da na oba kotača ima prednji profil). Ništa strašno.

Čini mi se da su dobro pogodili i boje. Barem kada je u pitanju moj ukus. Trkaći modeli su živopisniji, a ostali su staloženiji.

Na jetrica

Stari Ransom, predstavljen 2006. godine, bio je nešto posebno već zbog 160 mm hoda, a i opasno je izgledao. Bio je vrlo prepoznatljiv. Novoga pak možeš lako zamijeniti za model Genius.

Za koga

Za razliku od više „nabrijanih“ enduro bicikala, modele 720 i 930 preporučujem širem krugu ljubitelja tehnički zahtjevnih tura, a i parkova,. Onima koji se vole igrati na biciklu i koji s rado brzo spuštaju, ali nisu nužno tehnički savršeno potkovani.

Cijena 3.919,00 € (preporučena maloprodajna)

Inačice s obje veličine obruča, iz oba materijala, imaju različitu opremu i, naravno, različitu cijenu.

Drobionu je omogućio Slovenski kolesarski mojster / Proloco Trade skm.si

Više o modelu na www.scott-sports.com

Prati nas