Genius Super Trail je trail bicikl uvelike nakalemljen na enduro, ali s puno integracije i dizajna za godine koje dolaze…
Bicikl: Scott Genius ST 910 (2023), veličina L
Značajke
Novi Scott Genius s hodom od 160/150 mm , ili toliko da bi se gotovo mogao nazvati enduro umjesto trail bajkom, kada ne bi bilo modela Ransom koji je na ljestvici smješten iznad njega.
ST je kratica za “Super Trail” (svakako nije za „Short Travel“) što znači kako ima više mišića za ozbiljne staze. Od običnog Geniusa razlikuje se po geometriji i suspenziji – ne po duljini hoda, već po robusnosti suspenzije. Straga je u okvir uguran amortizer s dodatnom komorom Float X Nude, a sprijeda se protiv neravnina bori vilica Öhlins RXF36m.2 Air. Geometrija ST-a ima položenije kutove i duži međuosovinski razmak od običnog Geniusa. Totalni enduro.
Model ST 910 ima karbonski okvir i aluminijsku klackalicu. O novom modelu pisali smo u tekstu Predstavljamo: Scott Genius.
Romantična veza
Jako sam se veselio ovom Joyrideu iz najmanje dva razloga. Prošlog sam proljeća vozio Geniusovog rođaka, Bold Linkin 135 Ultimate, i bilo je super. Drugi razlog je taj što se nijedan klinac više ne sjeti mtb.si predati bicikl na Joyride test. Dobio sam samo dva prošle godine (hvala Freestyle i Wheelbase).
Prilika za furanje
Na domaćem, gotovo uvijek suhom Šumbalandu, a od Svete Gore preko MTBrigade na Škabrijelku.
Dojmovi
- Integracija je ono zbog čega novi Genius izgleda kao bicikl iz budućnosti. Stražnji amortizer je skriven u okviru i dostupan kroz poklopac ispred pogonske osovine koji se može skinuti, sve žice su skrivene, od ležaja vilice nadalje, karbonski upravljač izveden je u jednom dijelu s nosačem i spojen je plastikom ležajem vilice. Prednosti za estete i futuriste, ne uvijek za majstore i prilagodljivost.
- Kao i lani na Boldu, brzo sam se navikao na Genius ST, iako su me u početku mučile dimenzije, dužina i visina, jer vrijeme provodim uglavnom na puno drugačijem biciklu. Eto, lijepo sam ga namjestio, s pravom suspenzijom (pomaže pokazivač stražnjeg sjedenja, isti kao na Boldu, jer se ne vidi amortizer) i ubrzo sam na njemu bio “doma”.
- Nisam se navikao samo na visoki upravljač . Testne bicikle uvijek dobijem s upravljačem pod nebom, i na vrhu neobrezane cijevi vilice, a uvijek ga vozim što niže. Ako možete o tome ovdje – visok upravljač daje početnicima samopouzdanje na strmim nizbrdicama, ali ne vidim drugu svrhu, otežava povlačenje bicikla u skok ili na stražnji kotač, a ne možete dobro opteretiti prednji kotač u zavoju. Ovdje zbog oblika integriranog kokpita ne možete spustiti upravljač osim rezanjem središta vilice, što naravno nisam napravio na testnom biciklu.
- Zbog guma, geometrije i težine (proizvođački podatak je 14,4 kg sa tubelessom, a zaboravio sam ga izvagati…) za uspone je bicikl više u kategoriji “solidno se penje” nego u kategoriji “jako dobro ide uzbrdo”. Nije loše za enduro bicikl, ali ništa posebno za trail bicikl. Podešavanje amortizera pomoću ručice na upravljaču pomaže. Da, ta trostruka poluga TracLoc skupa s ručicom za teleskopski držač sjedala, na koju se na nekim biciklima ne naviknete i slučajno ispustite sjedalo kad želite zatvoriti amortizer, još uvijek je tu. Ali ne kontrolira vilicu, jer Öhlins to ne radi. Ništa loše, s pravilno podešenom vilicom uvijek se možete popeti u sedlo, kao i sa stražnjim amortizerom na srednjem i ne potpuno zatvorenom položaju, jer nismo na Touru.
- Međutim, tijekom testa je izletjela sajla teleskopskog držača sjedala (nisam bio prvi vozač). Scott je odlučio da bi bilo u redu koristiti tanje sajle, no preporučujem standardne.
- Bicikl je miran i stabilan na spustu, suspenzija radi svoj posao. Samo sam promašio pokoji zavoj, nisam se još sasvim navikao na geometriju. Nisam čuo zveckanje žica u okviru, ali neki su se testeri žalili na to.
- Komponente su izvrsne, iako ne baš vrhunske: Sram GX Eagle pogon s AXS bežičnim mjenjačem, Shimano Deore XT kočnice s četiri klipa, Syncros hardver i kotači… Suspenzija je vrhunac paketa. Strah da će išta biti previše za ovu vilicu ili da će se stražnji amortizer pregrijati na dugom spustu jer je zatvoren u okviru je nepotreban.
- Kad smo već kod vilica – Öhlinsova osovina je mala boljka za vlasnike manjih automobila koji redovito skidaju prednji kotač. Iz prve, u mraku, jednom rukom… ne možeš uhvatiti navoj.
- S kutom vilice od 63,9 stupnjeva (uz upravljački ležaj možete ga korigirati za 0,6 stupnjeva naviše) i međuosovinskim razmakom od 126 cm u veličini L, ovo je pravi enduro bicikl.
- “Bazensko plava” boja? Stvar ukusa…
Video: Scott Genius ST u spotu Nejca Šikmana
Na jetrica
Integrirani kokpit ograničava prilagodbu. Serviser bi mogao dodati koliko mu živaca pojede provođenje bužira kroz ležaj vilice (barem se onaj za mjenjač ne mora vući). Optički, stvarno debeli okvir iznad pogonske osovine. Da, velika karbonska kutija znači snagu, ali oblik je gotovo identičan elektrificiranom Lumen eRIDE-u, tako da vas ljudi neće ni pitati vozite li se električno, samo će pretpostaviti. Ne baš laik, čak je i velemajstor e-bicikla i e-bicikla bio uvjeren da sjedi na e-biciklu, ali nije mogao pronaći prekidač… Bold je pravi mršavc u usporedbi s Geniusom, a za to je kriv baš amortizer.
Za koga
Za ljubitelje integracije koji mogu skupiti potreban budžet. Isto sam napisao i lani za model Bold. Pogodno za ture kao i posjete bike parku i enduro utrke.
Kao što bih savjetovao mnogim vlasnicima enduro bicikla (možda većini) da se odluče za trail bicikl, kako bi oni vozili bicikl, a ne on njih, savjetovao bih da ST odaberu samo oni koji znaju zašto biraju. Zbog suspenzije i geometrije koja je puno više enduro nego trail. Vi ostali ćete imati više od Geniusa bez ST kratice uz još veći izbor modela, od niže početne cijene naviše.
Cijena 7.718,99 €
Verzija ST 900 Tuned s karbonskom klackalicom i najskupljim komponentama Sram i Shimano osjetno je skuplja. ST 920 je jeftiniji, a možeš pogledati i modele Contessa.