Four Corners dolazi s čeličnim okvirom, u čemu iščitavamo vrhunski pedigre kalifornijske robne marke, a najbolje se snalazi na makadamu, ali i na asfaltu, kako za vikend na otvorenom tako i za vožnju na posao
Ljetni dopusti su još uvijek pred većinom nas, pa mnogi razmišljaju o “bikepacking” avanturi te o nabavci odgovarajućeg bicikla i opreme. Marinov čelični model Four Corners sigurno je među modelima koji završavaju na užem popisu bicikala koji svojim karakteristikama ispunjavaju zahtjeve i onih najluđih i najduljih avantura.
Ono što će prvo zamijetiti svatko tko je ranije barem jednom sjeo na ciklokros ili cestovni bicikl jest – koliko je ustvari Four Corners velik. Nije teško dokučiti zbog čega je na ovom modelu sve uvećano. Prvo, želite li bicikl koji će bez teškoća svladavati prepreke, treba vam okvir većih gabarita. Drugo, želite li na taj bicikl natovariti bisage, šator, nekoliko bidona (na njega možete montirati do šest nosača), svjetla i ostalo, on mora biti dovoljno velik za prihvaćanje sve te opreme.
Klasični čelični okvir
Okvir je sastavljen od butted CrMo cijevi (koje su tanje u sredini, a deblje na krajevima, gdje se spajaju s drugim cijevima) i nije lagan, ali to niti nije poanta ovog modela. Uglavnom, vaga pokazuje vrijednost manju od 13 kg, što i nije tako mnogo, no težina ionako nije glavni kriterij po kojem se nabavlja bicikl iz ovog segmenta. Dojam njegove težine povećan je radi samih gabarita, jer je ta težina drugačije raspoređena nego kod MTB ili CX bicikla.
Vožnja izvan asfaltiranih cesta vrlo je udobna, prvenstveno zbog nešto širih guma i Cromo okvira koji je fleksibilniji od primjerice aluminija ili karbona. K tome, stražnje gornje cijevi su tanke, što pridonosi fleksibilnosti stražnjeg trokuta. No unatoč udobnosti, vožnja je i prilično učinkovita jer je bicikl dovoljno krut za prijenos snage vozača na podlogu.
Više nego dobar za makadam i asfalt
Kada govorimo o vožnji izvan asfaltiranih cesta (off—road) ne mislimo na ništa ekstremno. Ovaj će bicikl najbolje funkcionirati na ravnom makadamu s relativno manjim nagibom uspona i spustova, recimo pet do sedam posto. Moći će bez većih problema svladati i strmije dionice, ali ne predugačke, jer njegova je masa ipak znatno veća od običnog MTB bicikla. Relativno debele gume s odličnim profilom i omjer prijenosa snage koji širokog raspona (Shimano Sora 3×9) omogućiti će prijelaz preko tehnički zahtjevnih dionica. No uspon na kakvu planinu od 1000 i više metara visinske razlike teško će doći u obzir.
Vožnja po asfaltiranoj (betoniranoj) podlozi prolazi bez problema kada je riječ o ravnoj putanji. No poželite li malo brže proći zavojem (što, opet, nije nešto za što je ovaj model konstruiran, i tu treba imati obzira prema njegovim karakteristikama), osjetit ćete da su pod vama gume s off-road profilom i vožnja će u tom trenutku biti prilično nestabilna, pa treba biti nešto oprezniji. No ovo prvenstveno ima veze s gumama off-road profila (WTB Resolute 700 x 42, koje su odlične za makadam), jer bi montaža glatkih guma u velikoj mjeri riješila ovaj problem.
U svakom slučaju, udobna geometrija u kombinaciji s „dropbar“ upravljačem omogućiti će svladavanje velikog broja kilometra bez većeg napora.
Zaključak
No kada uzmemo sve u obzir, Marin Four Corners je odličan bicikl za segment za koji je konstruiran, a to je lagani off-road endurance, ili „bikepacking“, a Marin ovu kategoriju naziva „utulitour“, što podrazumijeva mješavinu bicikla za avanturu i posao. Mnogo više od toga niti ne možemo tražiti. Odlično će poslužiti za gradsku vožnju, pogotovu za commuting, jer nudi dovoljno prostora za prijenosnik i rezervnu odjeću. Praktičan, čvrst, pouzdan… To su njegove karakteristike zbog kojih sigurno zaslužuje mjesto na najužem popisu za kupovinu „bikepacking“ ili gradskog bicikla.
Marin Four Corners dostupan je kod distributera TČT d.o.o., po maloprodajnoj cijeni od 6360 kn (popust uključen). Info: tct-author.hr.
Pročitaj i:
Prvi pogled: Marin Four Corners, povoljan CroMo dropbar za sve terene
Foto: mtb.hr