10. listopada 2018

Čelični „makadamac“ avanturističkog duha možeš nabaviti za 9900 kn. Pod uvjetom da ti je jednostavnost prirasla srcu i ne bojiš se kojeg kilograma viška. Ovo nije naša standardna Drobiona, jer ovaj bicikl sam osobno kupio!

Model: Kona Rove ST (2018), vel. 54

Značajke

Čelični bicikl za makadam (gravel), naravno bez suspenzije ili ublažavanja udaraca, a čak je i vilica izrađena od čelika. Prava avanturistička platforma, s pravom geometrijom, materijalom i gotovo beskonačnim mogućnostima pričvršćivanja raznih nosača i prtljažnika.

Romantičan međuodnos

Konu poznajem već jako dugo vremena. Proizvođač je to koji producira ne previše komplicirane bicikle realne geometrije, ovozemaljskim cijenama i, prema vlastitim iskustvima govorim, doista izdržljiv. Čelik kao materijal mi se sviđa, a i makadami su mi bliski.

Prilika za vožnju

Ovaj tekst u stvarnosti nije prava Drobiona jer sam ovaj bicikl doista KUPIO. Voziti ću ga onih dana kada neću pri ruci imati kakvu karbonsku zvijer s punom suspenzijom. No n samo tada, već i kada poželim kakvu avanturu, ali  za praktičan, ne previše upadljiv gradski transport. Zapravo, za to ga koristim još od svibnja.

Dojmovi

Za sebe sam tražio potpuno čeličnog makadamca s 12-milimetarskim osovinama, disk kočnicama, pogonom 1×11, neupadljivim bojama, prave veličine, realne dobavljivosti, trijezne cijene… I na kraju mi je to bilo gotovo sve što je ostalo. Važno: veličine okvira dolaze na svaka dva centimetra, pa sam birao između M i L, a želio sam, zapravo nešto između …

Ovo niti u kom slučaju nije trkaći konj. S 11 kilograma težine više podsjeća na kakav tenkić. Kada ubrzavate, osjetite da su obruči nešto teži. S druge strane, unatoč ozbiljnoj zlouporabi još ih nisam morao  centrirati.

Čak i kada bih montirao lagane obruče s cestovnim gumama ne bih dobio specijalku. Doduše bio bih nešto brži.

Najlakši omjer prijenosa od 40-42 može svladati i najstrmije uspone. No želiš li poduzeti kakav epski podvig pod teretom, vjerojatno ćeš poželjeti još dva zuba manje na prednjem lančaniku. No onda ćeš strepiti od ravnih dionica.… No i s, 38×11 uz kadencu od 90 obrtaja u minuti možeš ići 40 km/h. dovoljno? Naravno ovo nije bicikl za ganjanje u pelotonu.

Mehaničke disk kočnice TRP Spyre-C daju dovoljno snažan ugriz. Izuzev u slučaju dugih strmih spustova njima se može kočiti jednim prstom. Jednostavnije su za održavanje, što naravno dobro dođe na kakvoj duljoj avanturi gdje nemate uz sebe sav alat, a servis je jako daleko. Kočione pločice su Shimano Deore.

Na obručima su svestrane gume Clement X’Plor širine 36 mm. Ako zazireš od vožnje po doista gadnim podlogama možda ćeš poželjeti montirati još šire gume, a okvir i vilica daju za to sasvim dovoljno prostora. Na bicikl sam montirao i obruče 650b s gumama širine 47 mm, pa mi je čak i tada bilo ostalo dovoljno prostora za još kakav nestašan potez. No iz ovoga nikada nećeš napraviti brdski bicikl.

Fotografirao sam bicikl još dok je bio u originalnom stanju, a nakon toga sam zamijenio nekoliko dijelova. No u stvarnosti za to nije bilo potrebe. Na ovaj model su montirane samo provjerene i funkcionalne komponente.

Možda ću drugi puta reći nešto više o novom izgledu i mogućnostima mog bicikla, no sad  ću reći samo da  je udobnost na makadamima bitno povećana zahvaljujući novoj titanskoj cijevi sjedala!

{loadposition inside}

Na jetra

Volio bih kada bi odziv bicikla bio barem malo življi. Mogao bih se bolje baciti u spust. No montirati na ovaj bicikl ultra lagane karbonske bruče bio bi potez čudaka. No možda ipak pokušam 😀

Već znaš staru trilemu: Kruto? Lagano? Jeftino? Odaberi dvije stavke!

Za koga

Cestovni biciklist kojemu je dosta da ga automobilisti tijesno pretječu i želi se koji put upustiti u kombiniranu asfaltno-makadamsku turu možda će tražiti nešto s lakšim ciklokros genima, od karbona ili aluminija. Ovaj je model bolji putnicima, avanturistima, divljacima koji žive u kakvoj alpskoj dolini ili odmah pod Medvednicom, Učkom, Biokovom… Njima treba nešto svestrano i ne boje se među noge gurnuti nešto s više kilograma. I razumiju smisao cestovnog dropbar upravljača.

Cijena 9.900 kn

Testirao sam model iz 2018., no cijena vrijedi i za novi model za 2019. Kona nudi čitav niz varijanti ovog modela, od Rove LTD načinjenog iz čeličnih cijevi Reynolds 853, do tri aluminijska modela Rove NRB, pa osnovnoga aluminijskog Rove. Tu je još i rođakinja Sutra.

Modele Kona Rove potraži kod Ciklo centra u njihovoj trgovini u Zagrebu i na webu. Čelični Rove tamo se može kupiti za 9900 kn ili cca. 1.320 €, što je 20 % povoljnije nego na ostatku europskog tržišta!

Više informacija o ovome modelu potraži na www.konaworld.com

Prati nas