31. siječnja 2021

Električna verzija modela Talon, poput starijeg brata bez motora spada u početnu cjenovnu kategoriju. Ne treba očekivati čuda, no ipak, okvir i motor nude i više od onoga što se može očekivati po toj cijeni…

Model: Giant Talon E+ 29 3 2021, veličina L

Značajke

Električna inačica Giantovog hardtail modela Talon spada među najpovoljnije motorizirane brdske bicikle na tržištu. Nije doduše spektakularan kao neki puno skuplji modeli koji izlaze iz pógona tajvanskog proizvođača, a koje smo već testirali, na primjer odlični Trance X E Plus 2 Pro, no za relativno nisku cijenu nudi velikodušan paket tehnologije.

Romantični međuodnos

Modele marke Giant, s motorom i bez, testiramo već godinama. Možemo reći da ih dosta dobro poznajemo.

Prilika za furanje

Vozili smo se po Medvednici, ali smo izbjegavali tehnički zahtjevnije odsjeke.

Utisci

Možda i najbolja komponenta ovog bicikla jest sâm aluminijski okvir (s interno provedenim bužirima), načinjen od lagane slitine ALUXX SL (aluminij 6011). Giant je inače poznat po odličnim alu okvirima, pa ne treba čuditi što se ovaj relativno povoljan model odlikuje laganim i pažljivo finiširanim okvirom, s lijepo izvedenim točkama zavarivanja (što nije samo estetski, već i pridonosi čvrstoći okvira). Okviri ALUXX SL inače su dvostruko stanjeni i formirani PressForming tehnikom (mehaničko formiranje / savijanje alu cijevi), a u nekim slučajevima i naprednijom tehnikom WarmForming (ubacivanje zraka pod pritiskom) te FluidForming  (hidro formiranje). Konačni proizvod na ovom modelu doista izgleda vrhunski.

Geometrija je moderna, to jest okvir je nizak i dugačak, agresivniji nego kod običnog modela Talon bez motora. U odnosu na model Talon bez motora, kut vilice je kod e-modela za jedan stupanj manji (74 u odnosu na 73)  što znači da je vilica nešto više ispružena prema naprijed. Kut cijevi sjedala kod e-modela je za pola stupnja manji, a međuosovinski razmak je tri centimetra veći, zbog potrebe ugradnje motora i baterije.

Još jedna stalna varijabla kod Giantovih motoriziranih bajkova jesu posebno optimizirani motori Yamaha. Osjetljivost prilikom startanja testirali smo na snijegom pokrivenim uzbrdicama i tu, po običaju, nemamo veće zamjerke. K tome, Yamahini motori za 2021. dodatno su optimizirani te daju 15 posto veći domet u odnosu na prethodnu generaciju.

Na jetrica

Suspenzijska vilica s mehaničkim ublažavanjem udaraca, točnije rečeno, oprugom umjesto zračne patrone, ne spada među najbolje detalje ovog modela. Razlika u odnosu na zračnu vilicu jednostavno je prevelika jer nedostaju fine nijanse i progresivnost koju može priuštiti samo bolja suspenzijska vilica.

No, nema smisla zbog toga previše kukati jer ovaj model spada u početnu cjenovnu kategoriju i jednostavno ovdje ne možeš očekivati stroj za utrkivanje.

Još jedan detalj koji nam se nije previše svidio jest sustav pričvršćivanja kotača Quick Release umjesto danas uobičajenih osovina Thru-Axle. Ovaj detalj nije toliko primjetan u vožnji, no sasvim sigurno umanjuje krutost i performanse bicikla u zavojima. No opet, pogledamo li cijenu, ovo nas ne bi trebalo previše smetati.

Za koga

Ovaj je model namijenjen rekreativcima i povremenim biciklisti(ca)ma, bez natjecateljskih ambicija. Procjenjujemo da može biti vrlo zanimljiv iznajmljivačima bicikala, prvenstveno zbog relativno povoljne cijene i kvalitetnih osnovnih komponenti.

Cijena 18.999,99 kn (400 Wh)

Osim u ovoj inačici, Talon E+ je trenutno dostupan i u inačici s baterijom kapaciteta većeg za 100 Wh i 1000 kn skupljoj.

Aktualnu ponudu modela Talon E+ 29 2021 provjeri ovdje: on-off.hr.

Više informacija o testiranom biciklu potraži ovdje: giant.hr.

Drobionu je omogućio: On-off d.o.o., Zagreb.

Pročitaj i
Drobiona: Giant Trance E+ iz budućnosti (2021)
Drobiona: Giant Stance E+ 1 Pro 29 2020

Drobiona: Giant Reign E Plus 2 Pro 2020
Drobiona: Giant Stance E Plus 1 2020

Foto: MTB.HR

Prati nas