12. studenoga 2018

Električna verzija Giantovog fullyja za ljubitelje trail vožnje ili malo agresivnijeg MTB krosa. Stance E+ 1 nudi 130 mm hoda naprijed i 120 otraga, u Rock Shox izvedbi, uz solidne Shimanove komponente

Model: Giant Stance E+ 1 (2019.), vel. L

Značajke

Standardni aluminijski (ALUXX SL-grade) trail model s punom suspenzijom dolazi s 27,5-palčanim kotačima. Cjenovno je povoljniji jer ne nudi sva tehnološka postignuća tajvanskog proizvođača (čitaj sustav stražnje suspenzije Maestro), no korisnici koji ne trebaju utrkivanje za e-medalje ili za poredak u e-kupovima moći će uživati u zaokruženom paketu koji nudi upravo ono što je proizvođač obećao.

Romantični međuodnos

Osobno sam posjedovao jedan Giantov model, aluminijski hardtail XTC 860 iz 2001. Bio je to moj prvi bajk s hidrauličkim diskovima. Družili smo se dugo vremena, no onda je na kraju popustio okvir, pukao je baš kod spoja donje i prednje cijevi. No ne zamjeram jer sam ga do tada doista dugo zloupotrebljavao, točnije desetak godina.

Gdje smo se furali

Glavni test ovog modela za slijedeću, 2019. godinu, odradili smo na Medvednici, jednog kišnog i mokrog jesenskog dana. U jednom trenutku pridružio sam se ekipi iz Transciklusiranja, pratio sam ih od planinarskog doma Grafičar sjevernom stranom, Erberovim putem do Zelenog spusta i potom Činovničke livade. Bila je to vodeća skupina, pa mogu reći da sam se zahvaljujući motoru nosio s vrhunskom ekipom, čiji je neformalni vođa bio Marko Grahli. I onda sam ostao bez struje, nakon ukupno 35 km i 1500 m penjanja. Možemo reći da je to bio pravi test izdržljivosti, no detaljnije o tome čitajte kroz nekoliko pasusa.

Test po tehničkim stazama obavili smo na potezu Šestinski lagvić – Medvedgrad, opet na Medvednici (na žalost nedostatak budžeta i vremena uvjetovali su vožnju samo po lokalnim stazama). Iako je ova trasa koju zovemo Omladinskom jedna od onih pravih klasičnih, nudi dovoljno strmih tehničkih odsjeka, kako uzbrdo tako i nizbrdo, za ozbiljno testiranje motora, kočnica, suspenzije…

Utisci

Giant Stance E+ 1 nije namijenjen samo onima iskusnijima već i početnicima, korisnicima koji će se upravo putem e-bajka uopće upoznati s brdskim biciklizmom. Poanta e-bajka je da ne moraš biti u top formi da bi uživao u stazama.

Stancea sam vozio djelomično kao što vozim običan bicikl bez motora, no djelomično sam morao biti vrlo oprezan jer dodatnih 250 W može biti i opasno.

Naime na usponu ili spuštanju po širokom makadamu, ili po tehnički zahtjevnim spustovima, Stance se, kao i svaki drugi e-bajk, tek malo razlikuje od običnog bicikla. Mislim pritom na samu tehniku vožnje, a ne na potrebnu snagu, što je sasvim druga priča. Ponajviše zbog njegove veće mase ponaša se malo drugačije, primjerice ne možeš baš tako dobro skakati na tehničkom spustu, preko korijenja ili kamenja. Tako sam ga i vozio. Na spustovima sam se više oslanjao na punu suspenziju koja „melje“ sve prepreke, a na usponima sam „drobio“ kao po običnom biciklu, možda i malo prejako. Osjećaj brzog uspona ipak je bio predobar. Zbog toga sam i ostao bez „juhe“ u bateriji nakon 35 kilometara vožnje (i 1,5 vertikalnih km penjanja; ne zaboravimo da sam u paketu s ovim biciklom težio nešto više od 100 kg).

Giantova softverska aplikacija RideControl (besplatno dostupna za Android i iPhone), koja se povezuje s računalom bicikla putem Bluetooth veze, prije vožnje mi je pokazivala autonomiju od 150 km, no to je u stvarnosti tog dana bilo 35 km. No ne uzimam to kao minus, jer sam ustvari išao na to da vidim koliko baterija (koja daje 500 Wh i ima kapacitet od 13,8 Ah) doista može izdržati. Umjerenija vožnja sigurno daje puno veću autonomiju. No u svakom slučaju potrebno je dobro isplanirati e-vožnju da ne ostaneš bez struje na nekoj nezgodnoj lokaciji. Meni se to dogodilo blizu vrha Medvednice pa nije bilo nikakvih problema.

Tehnički usponi na e-bajku sasvim su drugačija priča. Prvu vožnju sam odradio po mokroj stazi, pa je to bila odlična prilika za testiranje diskretnosti samog motora (Giant SyncDrive Sport, 80Nm, temeljen na Yamahi, a može se podešavati bežično, spomenutom smartphone aplikacijom). Naime kretanje iz mjesta na mokrom i strmom usponu, na kojem ima korijenja i kamenja, vrlo je delikatna operacija i zahtijeva precizno doziranje snage kako bi se izbjeglo proklizavanje stražnjeg kotača. Na e-bajku ovaj je problem barem dvostruko veći. No motor i senzori (Giant PedalPlus 4-sensor technology) vrlo su diskretni i nježno se uključuju u akciju. Nakon malo navikavanja kretanje iz mjesta na skliskoj strmini nije bilo preteško.

Ukoliko ne paziš dovoljno na doziranje snage na uskim tehničkim odsjecima vrlo brzo ćeš izletjeti sa staze. Kada daš previše „gasa“ u zavoju, bicikl će te izgurati u provaliju. To je jedna od najvažnijih razlika vožnje e-bajka u odnosu na običan bicikl bez motora

Na jetrica

Ukoliko ću nabrajati nedostatke ovog bicikla, oni su ponajprije vezani za njegovu namjenu i cjenovni razred. Samim time prigovaranje o nedostacima nema puno smisla, jer Stance nije Trance, niti to treba biti. Ipak, kupac ovog bicikla treba biti svjestan da s njim ne dolazi godinama razvijan sustav suspenzije Maestro, već je implementiran (single pivot sustav) FlexPoint, puno manje konkretan i precizan na spustovima, manje krut na usponima. Mekušci će prigovoriti da nema niti dropper seat post. Proizvođač kaže da je ovo rješenje namijenjeno XC i trail vožnji i u principu je u pravu. Ovaj model nije namijenjen spustu ili enduru. Sve u svemu, nema objektivnih nedostataka koje možemo posebno istaknuti. 

Za koga

Prvenstveno za rekreativne vozače koji nemaju toliko dobru kondiciju ali ipak moraju imati određenu tehničku vještinu, a s ovim biciklom moći će doživjeti djelić blaženstva top vozača. No pogodan je i za ozbiljne vozače koji mogu iskoristiti ovaj paket za vrlo učinkoviti aerobni trening.

Vjerojatno će za ovaj model biti zainteresirani i iznajmljivači koji žele ponuditi top modele klijentima. Mogu zamisliti da bi Stance E+ bio odličan izbor turistima koji se žele voziti našom kršnom obalom i otocima, ali nisu u odgovarajućoj kondiciji.

Cijena 29.999,99 kn

Inačica „1“ druga je najskuplja u ponudi Stance E+ modela. Njegov (15.000 kn) skuplji brat „0“ dolazi s potpuno jednakim okvirom na temelju Giantove ALUXX SL-grade tehnike, ali s Fox suspenzijom, boljim kočnicama (četiri klipa), boljim mjenjačima… U ponudi su i dvije nešto cjenovno povoljnije inačice „2“ (sa slabijom baterijom) i „2 Power“.

Drobionu je omogućio Giant Zagreb, www.giant.hr

Više detalja o ovom modelu pogledaj na: https://www.giant-bicycles.com/hr/stance-eplus-1-2019

Prati nas