Ozren preizkuša
11. prosinca 2024

Naš bosanski agent poigrao se s komponentama na svom Giantu Revolt Advanced Pro 1. Kako je protekla transformacija brzog Revolta u polu-MTB stroj za guštanje? 

Već neko vrijeme vozim Giant Revolt Advanced pro 1 iz 2022. U osnovi je bicikl bio opremljen serijskom opremom, što mi se tada činilo kao jedan od najboljih dealova po pitanju omjera cijene i kvalitete, jer sam na karbonskom okviru dobio zavidno dobru opremu. O ovom biciklu sam već pisao prije više od godinu dana: Drobiona: Giant Revolt – ponešto starog i puno toga novog.

Bicikl je brz na makadamu, posebno sa spomenutom originalnom postavom. Teško mu je pronaći mane. Međutim, nakon nekog vremena sam shvatio da takav bicikl nije za mene. Ne treniram, ne natječem se niti sa samim sobom. Stoga sam odlučio napraviti nekoliko promjena.

S bežičnih 12 natrag na klasiku

Još uvijek imam dvanaest zupčanika na kaseti, ali sprijeda sam s dva lančanika prešao na jedan. Prijenos snage riješen je kombinacijom komponenti Shimano GRX. Stražnji mjenjač GRX 820, lanac, kaseta, pogon i ručice su GRX 610, a čeljusti kočnica su Shimano GRX 400. Tako sam se vratio s bežičnog prijenosa brzina na klasični (mehanički) sustav.

To još nije sve. Sljedeća na redu bila je ugradnja teleskopskog držača sjedala s ručicom skrivenom u središtu lijevog dijela držača upravljača. Najveća promjena koju sam si dopustio svakako je korištenje 27,5-palčanih obruča DT Swiss 540 s MTB gumama Maxxis Ikon širine 2,2″.

Giant Revolt Advanced Pro 1 by Ozren

S ovim biciklom družim se već neko vrijeme. Vozim ga po meni poznatim lokalnim terenima i za nama je tisuće kilometara i blizu sto tisuća visinskih metara. To su staze koje sam vozio već puno puta i dobro ih poznajem. Uglavnom se radi o lošim, uništenim makadamima. Puno je poljskih puteva, a ima i malo asfalta. Kao šlag na torti, u mom izboru ruta ima i nekoliko singletrackova i onih pravih, već zaboravljenih planinskih staza. Sve je to u okolici Banje Luke, gdje živim. Nekako sam stopostotni lokalni patriot. Ha, ha.

Nova konfiguracija mi se sviđa. Još uvijek se osjećam dovoljno “gravel” i ne toliko MTB. Zapravo mi jako odgovara. Teleskopski držač sjedala pruža dodatnu sigurnost pri spustovima i omogućava tečniju vožnju na tehničkim dijelovima. Odabrani prijenosni omjer, s 38-zubim lančanikom sprijeda i kasetom s prijenosom 11-51t, više naginje MTB-u, ali meni brzina nije važna, više uživam kad svladam neki dobar tehnički dio. Cijenu omjera plaćam na ravnici, djelomično zbog širokih guma. Ali važniji su užici koje mi pruža ovaj Revolt!

Zašto ne Revolt X ili nešto drugo?

Kad sam prije dvije godine kupovao bicikl, imao sam mogućnost kupiti model Revolt X, koji već ima teleskopski držač sjedala i čak suspenzijsku vilicu. Namjerno sam odbio. Vilice s hodom od 30 milimetara su premalo. Nakon testa, bio sam mišljenja da pružaju malo udobnosti, ali nemaju sposobnosti za savladavanje tehničkih terena.

S obzirom na to da sam imao priliku testirati petnaest različitih gravel bicikala tijekom duljeg razdoblja, mogu zaključiti da je dobro gravel bicikl onaj kojemu proizvođač uspije napraviti fleksibilan i udoban okvir. Sama suspenzijsk vilica nije neki faktor. Ovo je, naravno, potpuno moje mišljenje.

Komu bih preporučio ovakvu “postavu” i što mi još nedostaje?

Da imam samo jedan gravel bicikl, ne bih ga sastavio na ovaj način. Budući da vozim i Revolt Advanced 3 s karbonskim okvirom i Shimano GRX (2×10) opremom, mogao sam si priuštiti ovaj gotovo pa MTB. Inače bih naprijed stavio lančanik s 40 ili 42 zuba, zadržao bih obruče 700c i svakako bih ugradito teleskopski držač sjedala!

Što mi nedostaje? Na početku sam koristio Sramov AXS, pa sam se malo naviknuo na to bešumno prebacivanje brzina pa je povratak na mehaniku korak unazad. Ali funkcionalno je, i jedna baterija manje na biciklu je plus.

Što mi ne nedostaje? Sramove kočnice. GRX su mi mnogo bolje, imaju veću snagu, a položaj i oblik ručica su mnogo bolji nego kod Srama.

Ima li preinaka smisla?

Za mene da. Napravio sam bicikl za uživanje. Bicikl koji me vodi gotovo svugdje gdje želim. Okvir je super, zadovoljan sam komponentama, leđa ne pate, a osjećaj za upravljačem je stvarno dobar.

Fotografije Ozren Perović @ozrenperovic

Pročitaj i
Drobiona: Greyp Zaney 710
Drobiona: Giant Revolt 1 2023
Drobiona: Giant Revolt – ponešto starog i puno toga novog
Drobiona: Giant Revolt 2020

Prati nas