23. siječnja 2019

Možda najviše o ovogodišnjem modelu ovog XC klasika govori činjenica da je gotovo jednak prošlogodišnjem. Sve radi tako dobro da gotovo nema potrebe za poboljšanjima

Model: Giant Anthem 29 2 (2019.), vel. L

Kada trebate izabrati vrhunski kros bicikl s punom suspenzijom, da je k tome relativno povoljan i trenutno dobavljiv na našem tržištu, i kada bolje razmislite o tome, izbor zapravo uopće nije velik. U vrhu tog popisa želja, ne kojemu vjerojatno ima manje od deset modela, sasvim sigurno je Giantov XC klasik Anthem, trkaći stroj na „plutajućem“ sustavu stražnje suspenzije Maestro kojega inženjeri razvijaju već više od deset godina.

Značajke

„Dvojka“ koju smo testirali otprilike je u nižoj srednjoj cjenovnoj klasi Giantove ponude XC modela s punom suspenzijom. Neki će možda zamjeriti što okvir nije karbonski već je aluminijski, no ovaj okvir u opciji ALUXX SL izuzetno je lagan i krut. Nije ovdje riječ samo o slitini, već i o proizvodnom postupku koji uključuje hidro formiranje i napredno zavarivanje što rezultira vrlo laganim i krutim okvirom. Foxovi ublaživači u kombinaciji s velikim „29“ kotačima sjajno rade svoj dio posla. Stražnji trokut s Maestro suspenzijom radi odlično i ovo je pravi trkaći stroj. Možda s njime nitko neće osvojiti olimpijsko zlato, ali za nas rekreativce više je nego dovoljan.

Romantični međuodnos

Model koji sam posudio za testiranje gotovo je identičan prošlogodišnjem modelu, kojega inače koristim privatno. Mogu stoga reći da aluminijskog Anthema s 29-palčanim kotačima poznajem prilično dobro. Sama za sebe govori upravo spomenuta činjenica da je model za 2019. gotovo pa jednak prošlogodišnjem. Okvir, vilica i ublaživač potpuno su jednaki što govori o tome da je razvoj Anthema došao do zenita. Geometrija je dorađena, dovoljno je agresivna, ali ne nauštrb udobnog osjećaja nakon višesatne vožnje. Nema neke velike potrebe za promjenama jer – stvar radi.

Gdje smo se furali

Stotinjak kilometara i 2600 visinskih metara penjanja u tri dana po Valamarovom Bike Parku i stazama iznad Rapca, od Kosi Ripenda do Skitače, bilo je više nego dovoljno za detaljno testiranje. U društvu s Peterom Veselom, Alešom Bobenom i Andrejem Deklevom prošli smo nekoliko opakih kamenih uspona i spustova i više sam puta bio zahvalan Maestru i njegovoj pomoći na stražnjem kotaču. Staze u istočnom dijelu Istre preporučljivo je svladavati uz pomoć pune suspenzije. Inače, na godinu dana starijem bratu već se neko vrijeme vozim po području Medvednice (800 vertikalnih metara penjanja) i ravnih savskih gravela oko Svete nedelje, a koristim ga i u zimskim XD ligama (X-duatlon, kombinacija trčanja i MTB-a po ravnom).

Utisci

Novi model tek je u detaljima različit od svog prethodnika. Najočitija promjena jest prelazak sa Shimana na SRAM (dok na nekim drugim modelima Giant ima Shimanove komponente). Umjesto provjerene kombinacije SLX/Deore, sada je na „dvojku“ montirana popularna i pouzdana grupa NX, s kočnicama Level T. Još jedna zamjetna promjena su novi Giantovi obruči XCT širine 25 mm, umjesto starih obruča XC-1 širokih 21 mm. Načelno ovo je dobro za tubeless gume jer širi obruč smanjuje mogućnost „burpa“ (odvajanja ruba gume od obruča) pri agresivnoj vožnji u zavojima. Obruči su sada čvršći, ali i nešto teži.

Kakvu razliku u praksi donose nove komponente? Funkcionalnost Shimanovih i SRAM-ovih mjenjača praktički je jednaka, no osjećaj pri radu je drugačiji. Shimanove ručice mjenjača su mekše i imaju nešto dulji hod, dok je SRAM zamjetno više osjetljiv na okidaču i puno ranije pokreće sami mjenjač. Pritom se čuje vrlo jasan i rezak klik koji bez zadrške javlja kada je mjenjač promijenio poziciju. Takav agresivniji rad možda će nekim vozačima donijeti probleme na neravnim terenima jer će zbog tumbanja i vibracija promijeniti dvije brzine umjesto jedne. Meni osobno to nije stvaralo probleme. No nedostajala mi je funkcija dvostranog mijenjanja na „triggeru“ koju nudi Shimano. Na SRAM-u naime mijenjate samo palcem, dok Shimano ima i povratni hod za mijenjanje kažiprstom.

Novi obruči su se pokazali odličnima u zavojima. Na njih su montirane isto tako odlične nove gume Maxxis Recon Race i, uz podršku industrijskih ležajeva u glavčinama i through-axle osovina u Boost izvedbi kotači su doista vrlo čvrsti i odlično drže zavoje, kako u uskim serpentinama tako i u brzim širokim krivinama. Upravljivost bicikla uz Fox ublaživač na sustavu Maestro i nesebično složene Giantove kotače s gumama Maxxis je, jednom riječju, gotovo pa savršena.

Bicikl se podjednako dobro ponaša kao na usponima i spustovima, tako i na ravnome, kako u brzim otvorenim zavojima, tako i u uskim serpentinama. Rad okvira i suspenzije je vrlo ujednačen te vozač zna što može očekivati u svim okolnostima.

Na jetrica

Giantovo sjedalo Forward relativno je usko i neće odgovarati svima. No sam Giant nudi i druga sjedala, a tu su i ostali proizvođači. Pretpostavljam da će dio kupaca željeti staviti drugo sjedalo. Još jedna zamjerka ide na nedostatak Remote funkcije kod vilice i stražnjeg ublaživača no i to je relativno jer, realno, ova funkcija je potrebna na XC utrkama, kada se odsjeci brzo mijenjaju i nema se vremena za prčkanje po vilici i ublaživaču. No svi ostali koji ne voze XC utrke s ciljem osvajanja prva tri mjesta u stvarnosti ne trebaju često ovu funkciju. S druge strane, Fox 32 Float ima tri pozicije zaključavanja ventila što se, nažalost, kod novih Foxovih modela polako pretvara u dvije funkcije (samo otvoreno i zatvoreno, bez srednje postavke), tako da radije biram Fox sa tri pozicije zaključavanja i bez Remote funkcije.

Za koga

Ovaj je model u ovoj kombinaciji idealan za ozbiljne rekreativce, prvenstveno za one koji žele završiti dulje i tehnički zahtjevnije MTB maratone ili etapne utrke. Sa svojih tek nešto više od 12 početnih kg nije među najlakšim XC fullyjima, međutim geometrija okvira i rad suspenzije Maestro sve kompenziraju i omogućuju maksimalnu uštedu energije pri vožnji.

Cijena 21.999,99 kn (preporučena maloprodajna)

U ponudi je cjenovno povoljniji model s početnom RockShox vilicom i Shimano Deore grupom („trojka“ za 16.999,99 kn) te niz  skupljih modela, uključujući karbonski Anthem Advanced Pro 29 0 s Foxovim pametnim sustavom Live Valve, kod kojega se MPC kazaljka zaustavlja na 75.999,99 kn.

 

Drobionu je omogućio Giant Hrvatska.

Više detalja o modelu Anthem 29 2 potraži ovdje.

Prati nas