19. veljače 2017

Ovoga puta u Drobioni prvi test pojedinačnih komponenta. S Formulinom Curom su se pozabavili Uroš i Jan.

Oprema: Kočnice Formula Cura MY 2017

Par uvodnih riječi

U uredništvu je bilo dosta šale na račun imena nove Formuline igračke. Unaprijed se ispričavamo za  pokoju čudnu primjedbu. Prije svega su padali komentari tipa ”Jesi zadovoljan s novom Curom? Jel dobro prima?” Šalu na stranu. Nova Formula je drugačija od prethodnih. U njoj kola druga ”krv” i štošta drugo.  Ako stavimo na stranu sav tehnološki napredak je prije svega dizajnom osvojila širi krug ljudi a ne samo ljubitelje talijanskog brenda.

Romantičan odnos, pod krilaticom Made in Italy

Kao što je bivši Top Gearov i sadašnji Grand Tour majstor, automobilski prgavac Jeremy Clarkson, oduševljen s Alfom, iako je svjestan da dizajn nije sve, tako je slična priča i s Formulom. Formula, isto kao i Alfa Romeo, ima sportsko srce. Povijest seže u sedamdesete godine, iako pod drugim nazivom, a ime Formula pojavljuje se krajem osamdesetih godina, prije svega u motociklizmu. Talijani su 1993. godine predstavili prve hidrauličke disk kočnice za brdske bicikle i tako je započela nova biciklistička era. Formula je oduvijek bila drugačija. Neki su ju hvalili, a neki kritizirali. Ovoga puta kočnice koje su predstavljene u travnju 2016., osnivače su odvele u drugom smjeru.


Osim kočnica na test smo dobili i rotore

Druga krv

Po žilama Cure teče drugačija krv. Formula sada radi na mineralno ulje. Klipovi kočnice imaju konkretan promjer, koji iznosi 24 milimetara. Kočnica je zbog toga primjerenija za puno više od bicikla za XC ili maraton. Koriste ju i u Svjetskom kupu u spustu. Video zapis o Formuli je objavljen već prošle godine na mtb.si. Pripremili su i još jednu poslasticu. Kabel kočnice moguće je jednostavno skinuti sa čeljusti i kočnicu premjestiti na drugi bicikl. Bez odzračivanja… Zanimljivo rješenje nazvano “Speed Lock”.


Klik, klik. To je čarobni klik. Jednostavno uklanjanje kabla sa čeljusti. Bez kapanja.

Prilika za furanje

Uroš je bio na svojem fat biciklu, na lokalnoj singlici jer tamo približno zna gdje i kada kočiti. Jan je bio više smrznute prirode pa je pobjegao u primorski kraj gdje je odradio dosta vožnji. Uroš je odvozio dva kruga s pojedinačnim spustovima koji nisu bili duži od dvije minute.

Dojmovi

Uroš: Ako posljednjih 10 godina vozite samo Avid/Sram, iako znate da postoje drugi brendovi, ali onda se zbog “matchy-matchy” uvjerenja držite samo toga, ko pijan plota, a s druge strane, ako vozite neku testnu pilu koja na sebi ima kočnice japanskog Shimana, naviknete se na njih na prvom spustu, hvalite ih unedogled, ali ih ne želite stavit na bajk jer se onda Japanac i Amerikanac neće slagat, onda s tobom nešto ne štima. Ja ostajem na Sramu. Zašto? Jednostavno sam se navikao na taj stisak ručice.

Kako mi je bilo s Curom? Dosta ok. Na prvi stisak, kao da bi kočio s Shimanom. Skoro isti osjećaj na ručici i pouzdan ‘grip’. Prije svega dosta solidna snaga. Posebno ako ispostavim da sam s svojim fat bajkom dosta riskirao na smrznutom terenu i sa skoro potpuno novim kočnicama (rotor i pakne) nisam bio baš na “ti”. Doziranje snage je stvarno precizno, možda fali još točka na i kod potpunog blokiranja. Cura je kočnica koja nadmašuje mnoge slavne modele drugih brendova.

Jan dodaje: Prva stvar koja me privukla na kočnici je to da je Formula Cura njihova prva kočnica koja koristi mineralno ulje. S obzirom da tražim kočnice za sezonu 2017, odlučio sam se za test. Prvo sam skužio lijep dizajn i malu ručicu, što meni odgovara jer imam kraće prste. Već sam na prvom điru opazio da su snažne i da se ručica zaustavi kad dođe do određene točke. To mi se sviđa, nije kao naprimjer Guide R, kod koje kad stisnes ručicu ne znaš kad će točno primiti. Sviđa mi se snaga i doziranje.

Koristio sam rotore Sram i Formula te nisam opazio posebnu razliku. Jedino bi volio da ručicu mogu postavit još bliže volanu. Stvar djeluje slično kao Shimano SLX, međutim Formula mi se čini jača. Ako gledaš cijenu i funkciju, mislim da je Formula pun pogodak.


Lijepo dizajnirana i ne preduga ručica

Za koga

Za onog tko sastavlja bicikl po dijelovima. Za onog tko je odan talijanskom brendu i na kraju krajeva za onog tko ne želi davat 200 ili više eura za jednu kočnicu i nije komercionalno orijentiran na jednog između dva S-a.

Na živce

Hm, hm. Teško bi rekli da nam nešto ide na živce na ovoj dosta solidnoj kočnici za dobru cijenu. Za vrijeme kratkog i slatkog testa kočnica je radila bez problema. Istina je da su kočnice općenito izbor pojedinca i da ono što se nekome ne sviđa, je nekom drugom fantastično. Ovaj put je bez gubljenja živaca.

Cijena: 124,99 i 129,00 €

Jeftinija varijanta je u crnoj boji, skuplja je srebrna – polirana. Cijena se odnosi na jednu kočnicu, bez rotora.

Joyride omogućio Vizija Sport iz Logatca, Slovenija.
Više o kočnici na www.rideformula.com

 

Prati nas