21. listopada 2017

Novost iz Looka nije baš revolucionarna, ali je odlična evolucija i što je najvažnije – dobra alternativa vodećem proizvođaču pedala. Osim toga, već prije službene prezentacije, Sam Gaze je na njima osvojio naslov svjetskog prvaka.

Na ovogodišnjem Roc d’Azur, Look je predstavio svoje nove pedale za brdski bicikl – X-Track. Sam Gaze, zvijezda tima Specialized Factory, je prije mjesec dana u australskom gradu Cairnsu, na njima već osvojio naslov svjetskog prvaka u kategoriji do 23 godine.

Teorija

Pedale dolaze u četiri modela za cross country i dva za enduro. S oblikom sličnim kao pedale vodećeg brenda u biciklizmu i čak sa SPD pločicama, pedale su više razvoj već poznatog, nego revolucionarna novost. Dodatak karbona i titana smanjuje težinu i velika površina pedala nudi bolji prijenos snage nego prethodni modeli tog proizvođača.

Upravo prijenos snage bio je glavni razlog za takav oblik. Razvojni inženjeri provjerili su točke kontakta cipele i pedale. Rezultat je 12 posto veća kontaktna površina nego kod prethodnog modela S-Track, i maksimalni omjer učinkovitosti snage i težine pedala. Širok oblik s 515 kvadratnih milimetara kontaktne površine omogućuje stabilnost i prijenos snage, koja je vodeća u kategoriji.

Veliki otvori omogućuju brzo i efikasno čišćenje prljavštine, koja se nakuplja na pločicama i cipelama. Otkopčavanje pedala je sada podesivo s vijkom na oprugu. Novi oblik osovine ima bushing ležaj na vanjskom dijelu i kuglični ležaj na unutarnjem.

Vanjske i unutarnje brtve omogućuju savršenu vodootpornost. To su provjerili s dva milijuna ciklusa, na 100 okretaja u minuti, s pritiskom 90 kilograma, što je dvadeset puta više od normalne uporabe.

Test

Osnovni model X-Track, kojeg mi je za test posudio Keindl Sport, sam pričvrstio na pogon S-Works, a pločice na iznošene cipele S-Works, koje su prehodale i Ligurijske Alpe i pola blatne Parenzane. Prva stvar koju sam primjetio, bilo je lakše zakopčavanje, koje je ujedno i iznenađujuće tiho – bez glasnog klika.

Oblik pedala lijepo vodi pločicu i nema nepotrebnog traženja opruge pri zakopčavanju. Kao dugogodišnji korisnik pedala S-Track, navikao sam na određeni “play“, koji je na X-Tracku kontroliran i nježniji. Čak i na samom pritisku na pedale osjećaj prijenosa snage je bolji, i cipela stvarno stoji na platformi, a ne samo na kopči. To znači da potplat kod pločica nije toliko opterećen i opruge ne uništavaju potplat na najosjetljivijoj točki – kod vijaka.

Jedina primjedba kod S-Tracka je ta da je potrebno dosta često mijenjati pločice. Vrlo brzo su se potrošile i cipela se znala otkopčati u najneugodnijoj situaciji. Zato sam nabavio potrošene SPD pločice i s njima odvozio segmente na Golovcu, gdje sam imao najviše problema s neplaniranim otkopčavanjem.

No, X-Track se dokazao, čak i na najlakše podešenoj opruzi. S neželjenim otkopčavanjem za vrijeme vožnje nisam imao problema. Na testu sam nagazio i na ilovaču na Zidovniku kod Sežane. U pločice je naravno ušlo blato, lišće i grančice ali cipele sam zakopčao bez problema. Bio sam malo iznenađen i pokušao sam isto još nekoliko puta, ali s zakopčavanjem blatnih cipela stvarno nije bilo problema. To je jedna od glavnih značajki koje tražim pri osobnom odabiru pedala.

Ponuda i cijene

Kao što smo već spomenuli, četiri modela bit će dostupna u 11. mjesecu. Cijena? 47 eura za osnovni, aluminijski model X-Track s težinom 390 grama za par. 60 eura za X-Track Race, koji ima kompozitno kućište i teži 364 grama. Cijena modela X-Track Race Carbon s karbonskim kućištem i težinom od 348 grama bit će 100 eura.

200 eura morat ćete izdvojiti za model X-Track Race Carbon Ti, s titanskom osovinom i težinom od 300 grama. Look nije zaboravio ni na enduro i ponudit će model X-Track Rage s vanjskim kavezom, koji će biti u ponudi u proljeće 2018. X-Track Rage s težinom od 454 grama i X-Track Rage Plus s težinom 436 grama. Cijene će biti poznate uskoro. 

Foto Aleš Boben

lookcycle.com

Prati nas