6. kolovoza 2017

Kad običan krug nije dovoljan, onda uzmite oval i igrate se s različitim pozicijama. Bobi opet testira i odgovori su tu.

O komponentama Rotor ne moramo previše govoriti. 1994. godine krenuli su s ovalnim lančanicima, zatim s pogonom, a 2015. s prvim kompletnim hidrauličnim mjenjačem brzina pod imenom UNO. Naravno, kao poslijedica inovacija na području ovalnih lančanika, ušli su i u svijet mjerača snage i njihov mjerač  INpower polako postaje jedan od najpopularnijih među natjecateljima.

O ovalnim lančanicima pisalo se već mnogo. Danas se neću baviti tom temom. To je osobno iskustvo nekoga, tko na brdskom biciklu aktivno prosjedi oko 600 sati na godinu i ima od 20 do 30 startova u sezoni, od toga barem dvije etapne utrke na tjedan, ili čak više.

QX1

Danas ću pisati o lančaniku QX1. Namijenjen montiranju na postojeći pogon s različitim udaljenostima među vijcima i dolazi u veličinama od 28 do 36 zubi.

Ideja ovalnih lančanika je da biciklist što više vremena ostane u najjačoj fazi okretaja. Rotorovi argumenti su jasni – povećanje snage, smanjenje srčanog ritma i smanjenje potrošnje kisika.

Ako želite znati više, sve što vas zanima možete pronaći ovdje

Ono što ih razlikuje od drugih proizvođača, je mogućnost da lančanik postavite na svoju optimalnu poziciju. Lančanik ima tri mogućnosti podešavanja i Rotor to naziva OCP – Optimum Chainring Position. 

Zašto bi uopće mjenjali poziciju lančanika?

Okretanje lančanika određuje gdje će biti najteži dio okretaja pogona. Ako osjetite da je preblizu, onda upotrijebite višu poziciju (označene su brojevima 2,3,4). Ako osjetite suprotno, da najteži dio okretaja dolazi prekasno, onda ga podesite na nižu poziciju.

Lančanik QX1 ima narrow/wide zube za 1x prijenose s 12.5% ovalnosti i 3 OCP postavke (2-3-4)

Test

Sa svojim lančanikom sam krenuo u srednjoj poziciji, koja je slična svim ostalim ovalima koje sam vozio do sada (zadnjih 5 godina isključivo ovalni lančanici). Osjećaj općenito, vožnja i segmenti bili su slični kao kod ostalih.

Osjećaj pomoći kod prijelaza najteže točke okretaja, imao sam bolji okretaj pri normalnoj kadenci i na kraju više snage. Snaga je naravno relativan osjećaj i nema apsolutne veze s ovalom. Naše tijelo ima instinkt, da čim osjeti da je u idealnoj poziciji, naravno pritisne jače i tako dođemo do više snage. To su vrlo male razlike i uglavnom prve dvije navedene značajke su pravi razlog za primjenu Rotor ovala.

Kad sam oval postavio u položaj na broj 2, moja kadenca se smanjila. Suvereno sam letio po ravnini i duži usponi s normalnim nagibom po makadamu su išli glatko. Kad sam ušao duboko u šumu na tehničke dijelove s korijenjem, i kratkim, ekstremnim usponima po kamenju, imao sam osjećaj, da zapinjem na vrhu okretaja. Inače sam sve odvozio kao i prije, ali s manje flow-a, što se pokazalo i na segmentima. 

Tjedan dana kasnije sam lančanik premjestio u poziciju 4 i vozio po istom terenu kao i tjedan dana prije. Na ravnini i dužim usponima osjećaj je bio sličan, jedino kadencu sam morao malo povećati, što je za MTB samo prednost. Kad sam došao na kratke, ekstremne i tehnički zahtjevne uspone, razlika je bila znatna. Bez zapinjanja s dosta snage preko prepreka i glatka vožnja po terenu. Poslijedično i manje umora, niži broj otkucaja srca i zadovoljstvo zbog hrabro savladanog zahtjevnog terena.

Kako se odlučiti?

Vozio sam sve i oval mi je najprirodniji. Čak i obični ovali su mi pružili bolji osjećaj u vožnji. S Rotor QX1 sam pronašao svojou poziciju, koja mi ne daje samo dobar feeling i ljepše okretaje, nego i veće prianjanje na tehničkom terenu i veću suverenost na njemu. Naravno da je ovisno od biciklista, ali osobno sam te razlike potvrdio i u praksi. 

U savršenom svijetu, svatko bi imao svoj oblik lančanika, za određen stil vožnje i razinu iskustva. S obzirom da Rotor ima više pozicija OCP, koje možete mikro prilagoditi, to je najbliže čemu se možemo približiti. 

Oblik lančanika je područje vrućih rasprava. Neki tvrde da ne služe ničemu, dok su drugi pravi ljubitelji. Za sebe mogu reći da sam negdje u sredini. Iskreno mi se sviđaju (i dalje ću ih koristiti), ali i bez njih bih mogao normalno i sretno živjeti. No, što više vrijeme prolazi, više ih cijenim. Ako tražite neštošto će vam pomagati kod ljepšeg okretaja, to bi mogla biti prava stvar. Neki ih kombiniraju i s kraćim pogonom i možda se i to isplati probati.

Foto Aleš Boben

rotorbike.com

Prati nas